Hoe sta jij toekomstig op de vakbeurzen?

Een artikel over het digitaliseren van het beursgebeuren. 

Laten we eerlijk zijn, het is geen goed moment om nu een beurs te plannen met jouw bedrijf, dat zou onverantwoord en zelfs onmogelijk zijn. Waar het echter wel een goed moment voor is, is kijken of jij niet meer uit jouw vakbeurzen kunt halen.

 

Het is een onderwerp dat overlaatst nog in het nieuws kwam: “Grote exposanten zoeken digitale oplossingen voor beurzen”, wel, dat is exact waar wij een oplossing voor hebben.

In dit artikel nemen wij jou door onze manier van werken hoe wij: 
– (1) ervoor zorgen dat jouw aanwezigheid op de beurzen ook digitaal wordt doorgetrokken om het maximale uit jouw investering te halen en
– (2) of het zelfs niet mogelijk is om bepaalde vakbeurzen 100% digitaal mee te pikken.


Om ons concept duidelijk uit te leggen, kijken we best eerst vanuit welke insteek wij vertrekken. Als adverteerder en specialist in het voeren van sociale media campagnes doen wij beroep op data en statistieken om onze campagnes succesvol te laten verlopen. Wij zijn dus steeds bezig met het zoeken naar manieren om jouw ideale doelgroep in kaart te brengen om hen vervolgens op de juiste manier aan te spreken.


Dat moet lukken, want mag dat nou net één van de belangrijkste redenen zijn waarom jij op een vakbeurs aanwezig bent: jouw ideale doelgroep is er te vinden.

Daar pikken wij dus op in, digitaal weliswaar. Wij zorgen ervoor dat jij deze bezoekers (ook) online kunt aanspreken. Op deze manier komen zij jou niet enkel eenmalig tegen op de beurs, maar blijft jouw bedrijf of merk langer in beeld waardoor je veel meer boodschappen kan overdragen (zoals acties die nog 2-3 weken doorlopen) en jij zo een echte “plakfactor” creëert.

Wat haal je nu concreet uit onze manier van aanpak?

  • Je beschikt over sterke doelgroepen die je verder doorheen het jaar kan inzetten om andere campagnes te voeren.
  • Je brengt véél volk naar jouw website die in jouw doelgroep horen én interesse hebben in wat jij aanbiedt.
  • Je kan potentiële klanten stap voor stap begeleiden van inspiratiefase tot aankoopfase.
  • Je spreekt hen aan op de juiste momenten. Zowel in de drukte (op de beurs zelf) alsook wanneer ze thuis in hun zetel zitten.
  • Je kan digitaal aanwezig zijn op vakbeurzen waar jij niet fysiek aanwezig kan zijn, maar wel de voordelen van wilt meepikken.
  • Je bereikt ook mensen die niet op de beurs aanwezig waren maar wel geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt!


Nu, er zijn natuurlijk 101 manieren om deze campagne technisch uit te voeren en elk bedrijf, product en sector is anders. Om te kijken hoe dit exact voor jouw onderneming kan werken mag je ons gerust een mailtje sturen en dan leggen wij jou onze exacte werkwijze graag uit aangepast op jouw producten en diensten!

Laten we alvast hopen dat de vakbeurzen snel weer mogen doorgaan!