Maak alvast een voorsprong!

Een artikel over het inzetten van digitale marketing om jouw bedrijf alvast future proof te maken

Hoe kan jij ervoor zorgen dat jouw bedrijf een voorsprong heeft tijdens- en na Covid-19 via digitale marketing?

Hier alvast een korte opsomming:

  1. De aandacht online is nog nooit zo hoog geweest als nu
  2. Veel van jouw concurrenten hebben hun campagnes tijdelijk stopgezet
  3. Ja kan nu leads en data verzamelen om deze in de toekomst om te zetten naar klanten
  4. Focus op jouw naam en faam, niet op verkoop



digitale marketing neem een voorsprong bedrijf groeien

Aandacht online was nog nooit zo hoog

Nu iedereen permanent thuis is om Covid-19 te bestrijden staan alle neuzen snel in dezelfde richting als het aankomt op entertainment en het onderhouden van sociale contacten, namelijk online (Facebook geeft aan een stijging van 70% te merken over al hun producten). 

Met al deze tijd (en verveling) die mensen hebben, is het een ideaal moment om hen kennis te laten maken met jouw product of merk. Waar zou je dit best doorvoeren? Wij zouden zeggen om alvast naar Facebook en Instagram toe te leunen aangezien dit de populairste kanalen zijn en hoogstwaarschijnlijk jouw doelgroep hier talrijk aanwezig is!


Concurrenten zetten hun campagnes stop

Dat klopt als een bus! Wij ervaren het zelf dat bedrijven in deze periode de noodzaak van campagne voeren niet inzien en dat zij de reeds draaiende campagnes even on hold willen zetten.

Echter kunnen wij benadrukken dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Uit ondervraging is gebleken dat slechts 8% van de consumenten vindt dat tijdens deze Covid-19 periode campagnes moeten worden stopgezet.

Een voordeel dat deze periode met zich meebrengt is dat online campagne voeren in bepaalde gevallen zo’n 30-40% goedkoper is aangezien er meer verkeer is en minder concurrentie!

Let op, wees wel op jouw hoede hoe je campagne voert want 74% geeft aan dat bedrijven deze situatie niet mogen misbruiken. Voer dus gewoon campagne zoals anders en communiceer enkel rond Covid-19 in huidige periode als je hulp aanbiedt.

Nu leads en data verzamelen, later omvormen tot klanten

Aangezien mensen zoals voorheen beschreven volop thuis zitten, kan jij alvast aan de slag gaan met jouw bedrijf voor te stellen en data te verzamelen. Hoe? Door campagnes te voeren die dit als doelstelling hebben.

Het is perfect mogelijk om mensen nu kennis te laten maken met jouw merk & hen naar de website te sturen of hen te laten inschrijven om in ruil van jou iets te mogen ontvangen (dit gegeven kan iets digitaal zijn). Op die manier verzamel je alvast gegevens en data van mensen die interesse hebben in wat jij te bieden hebt om hen achteraf eens dit allemaal achter de rug is opnieuw aan te spreken en hen om te vormen tot klanten.

Focus op naam en faam

Tot slot willen wij even aanhalen dat campagnes niet altijd rechtstreeks op verkoop moeten gefocust zijn, zeker voor bedrijven in deze periode die enkel via fysiek contact kunnen verkopen.

Omdat het nu toch weinig nut heeft om mensen aan te spreken en hen tot bij jou te laten komen, kan jij er wel perfect voor zorgen dat zij dit achteraf doen. Hier komen al de vorige besproken puntjes samen en kan jij de focus leggen op jou als persoon en bedrijf.

Een ideaal moment om mensen kennis te laten maken met jouw cultuur en waarden, alsook een basis van vertrouwen te leggen voor een mooie klantrelatie in de toekomst.


Ook wij helpen graag in deze periode!

Bij Lighted hebben wij onszelf geëngageerd om bedrijven te helpen die zich willen klaarstomen voor de toekomst. Daarom stellen wij onze kennis gratis ter beschikking om zo’n 15-30 minuten een video call te houden om samen met jou te kijken hoe jouw bedrijf zich kan digitaliseren, dit volledig vrijblijvend! 

Inschrijven kan via deze link